In: verkocht0

SPECIFICATIES

Prijs: verkocht naar Frankrijk
Bouwjaar: 1991
Afgelezen km stand: 187.543 km
Chasisnummer: 6009923
Body: cabriolet
Kleur buitenzijde: Zwart
Kleur binnenzijde: Mocca bruin
Velgen: Aluminium velgen
Motor specificatie: 4 cilinder in lijn motor
Motor inhoud: 1.962 cc
Motor vermogen: 120 PK
Versnellingsbak: 5 versnellingen

In 1966 stelde Alfa Romeo op het autosalon van Genève de eerste Spider voor: de 1600 Spider. Het chassis was gebaseerd op dat van een Giulia 105 en het ontwerp kwam van Pininfarina,  het laatste model van Battista Pininfarina zelf. De tweezitter kreeg een 1600 cc viercilinder motor van 109 pk. Na een wedstrijd werd het model Duetto gedoopt.

In 1967 rijdt Dustin Hoffman in de film The Graduate rond in een Spider Duetto wat de wagen ook meteen populair maakte aan de andere kant van de oceaan. In datzelfde jaar kreeg de Spider zijn eerste update al met de 1750 Spider Veloce, voorgesteld op het autosalon van Brussel. Hij krijgt de motor van de 1750 Veloce en beschikt nu over 113 pk. In 1968 werd de Spider 1300 Junior geïntroduceerd met een kleinere 1290 cc motor die zorgde voor 89 pk.

Met de Fastback Spider in 1969 werd de styling voor het eerst aanzienlijk gewijzigd. Het grootste verschil zat aan de achterpartij van de auto: de “sepiaschelp” werd vervangen door een sportiever en moderner ogende rechte achtersteven. In 1971 werd de 2000 Spider Veloce geïntroduceerd, nu met 131 pk sterke motor. De 2000 verving de 1750 en een jaar later werd ook de 1300 vervangen door de 1600 Junior.

Op 10 maart 1983 werd op het salon van Genève een nieuwe Spider voorgesteld met een grote rubberen spoiler en achterbumpers, wat het uiterlijk van de auto serieus veranderde. De Junior naam werd geschrapt en de Spider heeft nu de typeaanduidingen 1.6 en 2.0. Deze versie wordt ook weleens spoiler Spider genoemd. De bekendste benaming is wel “Spider type III” of “Spider Aerodinamica”.

Op het autosalon van Genève in 1986 presenteerde Alfa Romeo de Spider Quadrifoglio Verde met een hardtop. Hij kreeg ook een grotere voorspoiler, sideskirts en verschillende andere kleinere wijzigingen.

In 1990 kreeg hij voor het laatst een grondige facelift en in 1993 liep de laatste klassieke Spider van de band. Het model werd 26 jaar lang gebouwd.

Deze Alfa Romeo 2.0 Spider is in 1991 nieuw geleverd in Italië en heeft daar tot 2020 gereden. Daarna is de auto verkocht naar Nederland en nu voorzien van een Nederlands kenteken. Recentelijk heeft de auto een grote beurt gehad en wordt deze bij verkoop voorzien van een nieuwe APK keuring. Het is een prachtige uitvoering in de kleur zwart met een bruin, mocca interieur.

Deze Alfa Romeo 2.0 Spider staat bij ons in de showroom. Als u meer informatie en gedetailleerde foto’s wenst of een afspraak wilt maken kunt u contact op nemen met Lex van Lammeren, via lex@wheelsbylex.nl of 0031-611-508738. Ik hoor graag van u.